Cabang

Jumaat, 22 Januari 2010

Akibat makan Rasuah... Ulat naik kepala?

Osaka : 3 tahun terakhir ini Shota Fujiwara mengalami kesulitan untuk bekerja dan menjalani hidup dengan normal. Sakit kepala yang dialaminya membuatkan kepalanya sedikit membesar bonjol seperti ikan ‘flower horn’.

Setelah diadakan pemeriksaan CT scan & X-ray untuk mengetahui puncanya, doctor terkejut dengan penemuan tempelan ganjil di bawah kulit kepalanya tapi masih diluar tempurung otak.

Penemuan sarang ulat di kepalanya. Sungguh mengerikan.

Shota Fujiwara merupakan penggemar Sushi & Sashmi selama hampir 35 tahun lebih. Sushi & Sashmi adalah makanan ikan mentah, gurita mentah, cumi mentah, udang mentah, ketam mentah serta beberapa majavascript:void(0)
Saving...kanan ‘seafood’ yang lain.

Jadi berhati-hatilah ketika memasak makanan laut kerana ulat di kepala Fujiwara hanya berasal dari parasit yang biasa didapati pada badan ikan laut mahupun ikan air tawar. Ulat parasit ini hanya mati sekiranya dimasak, dipanggang atau direbus dengan suhu yang tinggi atau pembekuan 10 degC – 20 degC.

Berhati-hatilah ketika ingin menjamah makanan laut. Udang dan sotong tidak elok dimasak lama?? Siapa yang ajar?



nota kaki : Bukan setakat halal tapi kena tengok juga ‘ketoyyiban’ nya…Bayangkan kalau dah 50 tahun batang tubuh Umno makan rasuah, sudahlah Haram tak Toyyib plak tu macamana ‘kepala otak’ diorang agaknya,EEEEEeeeeeee!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cetusan ranting 1 (terkini)