Cabang

Jumaat, 26 Jun 2009

PERKASA DAN DIPERKOSAI...



DULU!!!Tabung Haji telah berjaya diperkasa menjadi
sebuah tabung umat islam dan melayu khususnya
tiada lain melainkan tabung ekonomi dan
pelaburan jangka panjang.....
habis anak beranak pakat ramai2,opah lagi le....
tak kira dari ceruk rantau dgn berlapang dada
dan tawakal pada Allah untuk melakukan
ibadah dalam membantu ekonomi orang
kita kata deme...mungkin yg beno pasal
menabung nak ke Mekah....
nama pun diperbadankan....
melabur pun bagai tak mau,apa saja asal
dapat pulangan lumayan.....
puluhan tahun,berbilion-bilion hasilnya....
karenah birokrasi semakin naik....
tambang kaptebang melambung tinggi...
apa dah jadi kini....TABUNG HAJI


KINI!!!!Kwsp plak dapat untung besar setelah membuat
pelaburan hampir RM5 BILION saham ciptaan
pakar2 ekonomi bagi merangsang ekonomi
terpalit sistem.....
Kapitalis,sekejap Diktator....
Liberal pun ada,Islam pun nak diliberalkan....
macam mak bapak deme yg empunya ghete......
melabur je...tentang untung rugi biar kami
uruskan anak beranak....
yang halal belah kami,yg haram korang ambik..
las-las....Kubur Wa Sapa Peduli!!!!sebut betul2
hangus RM5 BILION...Allahurabbi!!!!
bukan salah kami,dah takdir...
betui juga yeee...kata che gun ostad

SELAMAAAAAAANYA..............

jika dibiarkan membarah dalam hati-hati
manusia......
semuanya benar belaka.....aduhai
orang telaga neneh buka lorong...
ds najib bagi lima saranan nak perkasakan
BAITULMAL....bawah sikit BAITULLAH
memang tak yakin langsung orang yg
terpalit kes mak bapak oi glamor....
satu dunia dah tau,satu malaysia libang-libu...
'one black m'sia'....
parpukari,parpu basi....
ini kerja ibadah...
nak balasan Syurga.....
jgn senang2 cakap tak ada kena-mengena....
soal agama,lain untuk lain,agama kan suci...
di dunia ada dua,dosa dan pahala....
kat sana pun dua,syurga dan neraka.....
jangan buat main duit tokwan kita woi.....
cegahlah sebelum parah...
bukan le selamanya...
bantuan fakir ntah kemana...
biasiswa anak melayu islam....
bencana alam....
syarikat laki-bini era modenisasi.....
teringat islam hadari...ketua penaja senyap
sunyi........

1 ulasan:

  1. Keluar pagi balik petang, adakala tak balik langsung...

    BalasPadam

cetusan ranting 1 (terkini)