Cabang

Jumaat, 5 Februari 2010

Setelah saifool, Utusan cuba pula menyontot rakyat?



Saifool diliwat atau Ameno sedang menyontot melayu kali kedua?

Berita paling jijik yang menjadi pilihan media utama Negara terus diputar siang dan malam tanpa ada rasa malu dengan masyarakat dunia. Fokus utama adalah watak-watak yang dimainkan terdiri daripada 99% dari kalangan Melayu/Islam. Suka atau tidak, rakyat Malaysia khususnya dan dunia pastinya menyaksikan perjalanan perbicaraan kes liwat dalam siri ulangan lakonan watak-watak baru namun ‘hero’nya tetap sama.

Pemikir utama dalam lakonan liwat ini berkemungkinan dari kumpulan yang sama ketika siri utama ditayangkan lebih sedekad lalu. Cuma mereka menganggap lebih bersedia melalui pengalaman lampau yang sebenarnya akan membelit diri mereka sendiri.

Betapa liciknnya pegawai penyiasat bersama pembantu-pembantunya ketika itu(lani dah jadi Kepala Pak Polisi) menyediakan bahan-bahan bukti termasuklah bulu beberapa wanita Jepun,Jerman dan Jamaica. Hanya setelah ‘keperangan’ warna antara bulu-bulu itu menjadi pertikaian, dengan mudah pendakwaan dibuang dan dicipta pendakwaan-pendakwaan baru?.

Dulu, pertuduhan mengenai tarikh pementasan telah beberapa kali dipinda. Tuduhan pertama, hanya tapak baru diluluskan tapi kondo belum dibina. Ditukar tarikh baru, Dato’ Seri Anwar sedang bermesyuarat di luar Negara. Tuduhan ketiga dibuat setelah mereka berjaya ‘merampas’ diari peribadi Dato’ Seri Anwar.

Mereka ada pengalaman ini, namun masih terlalu awal untuk berpuashati.

Walaupun kes ‘mata lebam’ tidak akan dilupakan dunia, tapi orang melayu khususnya telah cuba diperbodohkan dengan mengatakan Dato’ Seri Anwar cuba melebamkan matanya sendiri demi menagih simpati rakyat. Hantuk muka ke dinding sampai lebam. Dato’ Seri Anwar nafi tapi tiada siapa yang mengaku termasuklah dinding-dindingnya sekali.

Media utama yang pada ketika itu ‘syok’ memutarkan berita jijik, dengan tiba-tiba mati kutu setelah desakan rakyat supaya ‘Suruhanjaya Diraja’ ditubuhkan untuk menyiasat.
Rupa-rupanya Kepala Pak Polisi (masa itu) mengaku melepaskan tumbukan maut sehingga Dato’ Seri Anwar rebah dan dibiarkan sampai pagi, syukur tak mati.

Akhirnya, Dato’ Seri Anwar tetap ke Sungai Buloh. Bukan kerana kes fitnah liwat itu, tapi didapati bersalah kerana menggunakan ‘kuasa’ untuk menghalang laporan berniat jahat terhadapnya dibuat. Rasuah kuasa?

Sesi pendakwaan sejak kes dulu memang mencemaskan, kerana setiap soalan pendakwaraya dijawab saksi utama (Azizan) dengan ‘seimbang’ walau ada sikit gelongannya. Seakan-akan peristiwa jijik itu benar-benar berlaku. Ternyata ‘perancang utama’ mula panas ponggong setelah sesi pembelaan bermula kerana pasukan pembela berjaya memerangkap Azizan dengan hujah dan soalan bernas.

***akan bersambung selepas saifool berjaya mendapat kebenaran untuk membasuh duburnya

1 ulasan:

  1. SALAM TUAN...

    MELAYU DAH DISONTOT ZAMAN SEBELUM MAHATHIR LAGI....

    BalasPadam

cetusan ranting 1 (terkini)