Cabang

Selasa, 19 Oktober 2010

Bersidanglahwahaipenglipurlara....

Sebelum bersidang aku dah jangka apa yang perwakilan Umno nak cakap...maap cakap!

1. Upacara puji memuji tuan presiden yang baru balik dari bentang projek untuk kroni 1 Msia. Barang siapa yang selangit pujiannya akan dinilai banyak mana pulak pulangan yang akan mereka dapat.


2. Masing-masing cuba menonjolkan diri dengan memberi isyarat dialah yang banyak menabur jasa kepada perjuangan parti.



3. Meminta orang melayu supaya terus memberi kepercayaan kepada Umno untuk memandu negara lebih pantas lagi. Segah 100 tingkat pencakar langit bernilai 5 Bilion duit rakyat. Lagi ganas daripada 'Mahafiraun'.



4. Oleh kerana mereka bersidang bagi merangka strategi untuk menghadapi pilihanraya yang terlalu dekat(macam kiamat kecil). Melompatlah sekor-sekor cuba melobi untuk menjadi calon nanti. Kompom duit berguni dibawa. Orang Jkkk pun tahu benda ni,dulu kini dan selamanya.



5. Perjuangan bagi menghidupkan semula 'aura' sebuah parti terbesar orang-orang melayu seluruh dunia. Sebenarnya telah hilang populariti cuma perasan di media yang mengampu.



6. Muhyidin minta perwakilan bahas isu penting demi parti...


Rupanya bersidang untuk agih-agihkan hasil bumi demi parti perkauman melayu, bukan untuk rakyat khususnya melayu yang tiada kena mengena dengan Umno. Walaupun duit projek adalah hasil cukai setiap rakyat.



Habis segala jentera kerajaan digunakan termasuklah pihak polis yang sepatutnya menjaga keamanan negara terpaksa menjaga keselamatan persidangan yang sebenarnya tiada langsung memberi faedah kepada rakyat selama mereka bersidang nanti...maap cakap!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cetusan ranting 1 (terkini)