Cabang

Jumaat, 24 Disember 2010

Pak Berahim Woi....Sudah-sudah la kencing merata


Pakatan lebih bahaya daripada BN: Perkasa

KOTA BAHRU – Pakatan Rakyat (PR) dilihat lebih berbahaya berbanding Barisan Nasional (BN), sekiranya diberi peluang memerintah negara kerana pemimpinnya menunjukkan reaksi awal akan mengubah dasar dalam Perlembagaan.

Presiden Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali, membuat pandangan berkenaan dengan merujuk kepada perkembangan terbaru PR, termasuk kenyataan yang dikeluarkan sepanjang tempoh Konvensyen PR kali kedua, baru-baru ini.

Menurutnya, dasar-dasar kebangsaan dipertahankan sejak negara mencapai kemerdekaan akan runtuh sekiranya pemimpin daripada PR mendapat kuasa.

“Pemimpin Parti Keadilan Rakyat membawa fahaman Pluralisme yang menekankan kesamarataan, tidak mustahil semua bangsa akan menjadi bangsa resmi dan semua agama akan menjadi agama resmi negara suatu masa nanti.

“Mereka (pemimpin PR) berjanji akan buat macam-macam perubahan sekiranya diberi peluang memerintah selama 100 hari, mereka kata boleh rombak dasar-dasar dan tidak keterlaluan saya katakan negara akan menjadi ‘padang jarak padang tekukur’ nanti,” katanya.

Ibrahim berkata, hasrat menghapuskan ISA juga berbahaya kerana ia akan menyebabkan tunjuk perasaan berleluasa serta menyemarakkan isu perkauman.

Beliau berkata demikian kepada media sejurus tiba di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Pengkalan Chepa, di sini, tengah hari semalam, selepas menjalani pembedahan pintasan jantung di Hospital Ampang Puteri, sejak dua bulan lalu.

Ahli Parlimen Pasir Mas itu disambut kira-kira 1,000 penyokongnya dari seluruh Kelantan.

1 ulasan:

  1. giler meroyan sikatak pisang ni..

    kah kah kah kah kah kah ...

    BalasPadam

cetusan ranting 1 (terkini)