Cabang

Sabtu, 29 Januari 2011

Pilihanraya tiada kena mengena Dosa dan Pahala?


Bagaimana menteri-menteri yang duduk sekian lama di kerusi empuk kabinet tapi masih tak paham 'bahasa' ataupun memang hati mereka sudah semakin membusuk. Kengkadang tu rasa macam tak logik akal dengan kenyataan-kenyataan mereka, yang pada awalnya ingin memberi pandangan atau pendapat tentang sesuatu perkara walhal mereka telah menunjukkan kebodohan dan kebangangan diri mereka sendiri....jahil murakab.

Apabila Tuan Guru Nik Aziz mengeluarkan kenyataan ketika sidang media di Tenang dengan mengatakan 'orang yang masih mengundi Umno dan Barisan Nasional' sebagai jahil,melompat meraban pemimpin-pemimpin Umno totok ingin membalas hujah Tuan Guru. Seperti biasa, mereka cuba memanipulasi ayat Tuan Guru sehingga mengheret 'semua pengundi-pengundi di Dun Tenang' supaya tidak mengundi Pas kerana Tuan Guru telah menghina mereka.
'Fatwa' Rais Yatim dan Muhyidin Yasin di sini dan sini

Semenjak beberapa kali pilihanraya dari dulu hingga kini, apa yang tidak pernah keluar dari mulut pemimpin Umno kepada pengundi-pengundi yang tidak memberi undi kepada mereka? Rakyat tertipu lah, rakyat tidak cerdik lah, rakyat temakan hasutan lah, rakyat diugut lah, rakyat tidak mendapat maklumat dengan jelas lah, serta bermacam-macam lagi 'fatwa bongok' pemimpin umno.

Umno kata rakyat Malaysia yang tidak undi Umno, Barisan Nasional dan Apco sebagai tak cerdik dan tak bijak....maksudnya jahil lah tuuuu,tengin!

Apa yang peliknya? Dulu pun masa pilihanraya kecil Kuala terengganu,pemimpin umno sibuk keluarkan 'fatwa' bahawasanya proses pilihanraya tiada kena mengena Dosa dan Pahala. Sifirnya mudah, segala gerak kerja untuk kempen pilihanraya tiada Halal dan Haram. Jadi, Umno dan Barisan Nasional bebas melakukan kejahatan rasuah,ugut,seleweng dan bermacam-macam penipuan bersama SPR. Sebab itu tak nampak 'Syurga dan Neraka'.

Berpolitiklah secara anak jantan dengan memberi ruang penerangan kepada seluruh rakyat apabila kedua-dua parti ingin menyampaikan maklumat secara terus. Semua pemimpin berhak mengeluarkan pandangan dan pendapat mengnai perjuangan parti untuk dinilai oleh rakyat yang melibatkan dosa pahala,halal haram dan sorga neraka...kemudian rakyat pilih! " Sesungguhnya, solatku, ibadahku, hidup dan matiku semuanya kerana Allah". Hari-hari kita berjanji dengan Allah ketika sembahyang lima waktu...atau

Sememangnya Umno tidak pernah mengiktiraf golongan ulama'..Mufti Perlis tidak terima lagi watikah di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cetusan ranting 1 (terkini)