Cabang

Rabu, 30 Mac 2011

Lt Komander diugut dan dirompak....

AYER TAWAR – Masih trauma, itulah yang dirasai satu keluarga di Kampung Banjar, dekat sini apabila dikejutkan kejadian pecah rumah dan samun bersenjata empat suspek, dalam satu kejadian sekitar jam 3.10 pagi semalam.

Leftenan Komander Mohd Razali Arshad, 34, seorang anggota Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) dan menantu keluarga ini berkata, kejadian berlaku agak pantas.

“Saya bersama isteri, Leftenan Komander Mahazean Mat Lawi, 32, serta lain-lain ahli keluarga sedang tidur di bilik masing-masing ketika rumah bapa mertua, Mat Lawi Bahrudin, 67, di pecah masuk empat suspek yang bersenjatakan parang.

“Saya dan isteri dikejutkan tiga suspek yang kemudiannya mengarahkan kami tidak membuat bising serta memberi kerjasama,” katanya ketika ditemui di kediaman mertuanya, semalam.

Mohd Razali berkata, dia dan isteri kemudiannya diikat, barangan kemas isterinya dirampas sebelum dibawa ke bilik lain dan dikumpulkan bersama lain-lain ahli keluarga.

Menurutnya, suspek kemudiannya membawa tiga anaknya, Mohd Daniel Iskandar, 7, Mohd Aiman Daniel, 5 dan Nur Batrishia Najwa, 3 bulan, dan mereka dikumpul dalam satu bilik bagi memudahkan suspek menggeledah.

“Pembantu rumah kami, Pebri Fajarnudin, 21, juga diikat di biliknya dan kepalanya ditutup dengan kain.

Berita penuh di SH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cetusan ranting 1 (terkini)