Cabang

Sabtu, 9 Februari 2013

Tun Mahathir turut sama berdemo di Tanjung Malim ? >>Mesti Tonton


TANJUNG MALIM - Kesatuan Pekerja-Pekerja Proton Tanjung Malim Sdn Bhd memberi tempoh seminggu kepada Kumpulan DRB-HICOM untuk menunaikan tiga tuntutan kesatuan itu.

Presidennya, Zainudin Dollah berkata, tiga tuntutan tersebut berkait pelaksanaan secara adil gaji minimum, mengekalkan faedah sedia ada dan memperkukuh amalan perundingan eksklusif dengan kesatuan.

"Sekiranya tidak ada apa-apa keputusan positif diambil dalam masa seminggu maka satu tindakan perusahaan akan dilakukan sebagaimana dibenarkan oleh Akta Perhubungan Perusahaan," katanya ketika ditemui pada perhimpunan aman di Jalan Utama ke Kilang Proton di sini hari ini.

Kira-kira 800 ahli kesatuan itu berhimpun bagi menyatakan sokongan kepada tuntutan dibawa
.SH

nota : orang cina boleh beraya,orang melayu masih bergelut soal nafkah di bumi sendiri.....inilah punca huru-hara bila penguasa menjadi alat kepada rejim pemerintah....mesti tonton !


2 ulasan:

  1. NAMPAKNYA SISTEM DI NEGERA KITA TERMASUKLAH POLIS TELAH DIROSAKKAN OLEH UMNO. MEMANG BETUL KATA MAMAK KUTTY BAHAWA DAH TIADA YG CERDIK DLM UMNO. MAMAK TU JUGA KATA UMNO DAH BUSUK DARI KEPALA SAMPAI KE USUS.
    PERUBAHAN DRASTIK PERLU DILAKUKAN KEPADA SISTEM PEMERINTAHAN NEGARA KITA. NAJIB PUN TERBUKTI GAGAL DLM USAHA TRASFORMASINYA.
    AYUH RAKYAT MALAYSIA,
    TUKAR ... TAK BOLEH NAK TANGGUH LAGI !!!!

    BalasPadam

cetusan ranting 1 (terkini)