Cabang

Selasa, 6 Ogos 2013

Gempar apabila Tok Siak berkhutbah di hadapan Menteri ???












Sultan Yusof Izzudin dan Raja Perempuan Ta'ayah (berhijab) - 1954

 * Isu Islam, Melayu dan Raja-Raja jadi topik hangat di media utama negara menjelang berakhirnya Ramadhan.

* Cerita panji-panji hitam hendak menawan istana Negara bukan hanya sandiwara semata-mata, tapi lebih kepada penghinaan kepada rakyat untk berfikir dengan waras. Memang gila babi untuk diterima akal apabila sekumpulan orang-orang gila berpakat menawan Istana tanpa berbekalkan senjata hatta pisau lipat di badan

*Kasihan orang-orang melayu yang masih percaya kpd tahyul versi Al-Maunnah, Memali, Kerajaan Langit Ayahpin dan terbaru Rancangan menawan Istana...

* Kerana pengekalan kuasa politik ke atas bangsa sendiri,Umno sanggup untuk terus bersandiwara bagi menanam kefahaman bahawasanya jika rakyat khususnya orang-orang melayu ingin terus berada dalam 'keamanan dan rezeki' yang melimpah ruah, mereka hanya perlu berserah dan bergantung kepada kekuasaan Umno.

* Inilah buktinya apabila seseorang yang tiada keabsahan tentang ilmu agama mahu menjadi jaguh dan dalam masa yang sama masih tidak menyelesaikan skandal judi dan arak yang sekian lama terpalit di susuk tubuhnya...wallahualam.

* Moga-moga roh Sultan Yusof dan Raja Perempuan ditempatkan bersama orang-orang beriman dan berpegang kepada syariat Islam.amin.

 


1 ulasan:

  1. Cerita pasal Mamali.......harap dapat diperbetulkan kerana ia tidak sama dengan yg lain - lain tu.....

    BalasPadam

cetusan ranting 1 (terkini)