Cabang

Jumaat, 4 Jun 2010

Patik Mohon Sembah Derhaka Tuanku.....



Kg Baru,Kuala Lumpur: Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar cuba menjelaskan kepada rakyat khususnya penduduk Kg Baru yang 100% pemilikan hartanahnya kepunyaan orang-orang Melayu tidak akan terjejas.

Tapi dalam masa yang sama beliau berkata pula “Langkah memberi kuota 40% kepada pemilikan hartanah kepada ‘bukan Melayu’ adalah untuk memaksimumkan potensi pembangunan di Kg Baru”.

Beliau berkata-kata lagi “Sekiranya kawasan Kg Baru hanya dimiliki oleh orang-orang Melayu,pasti nilai pasarannya tidak setinggi yang dikehendaki dan tiada pihak yang hendak memajukannya”.

Langkah drastic ini akan dilaksanakan secara berperingkat setelah mendengar pandangan dari kedua-dua belah pihak.

Antara pemaju utama yang akan dilantik ialah Permodalan Nasional Berhad dan Tabung Haji. Walaupun begitu,ianya hanya diperingkat cadangan dan masih mempertimbangkan beberapa agensi ‘gergasi’ lain yang berpontensi untuk mengisi kantung tembolok mereka.

Nota kaki : Kg Baru merangkumi kawasan Kg Periuk,Kg Masjid,Pasar Raja Bot,Kg Pindah,Kg Paya,Kg Atas A dan Atas B,Kg Sungai Bharu,Flat PKNS,Kg Hujung Pasir dan Pasar Minggu.

Nota buku lali : SPRM perlu menyiasat menteri ini kerana kenyataan berbelitnya lebih mementingkan soal pembangunan yang bernilai berbillion ringgit sehingga sanggup menidakkan keupayaan orang-orang Melayu untuk memajukannya. Kuota ‘bukan Melayu’ juga dibuka kepada pelabur-pelabur dari Timur Tengah.

Nota betis : Pengkhianatan pemimpin-pemimpin melayu kepada bangsanya sendiri semakin teserlah di era pemerintahan PM 1Msia atas nama kemajuan dan pembangunan sehingga sanggup melanggar undang-undang dan perlembagaan yang digubal oleh mereka sendiri.

Nota tulang kering : Bergegar 1Msia sibuk nak membela rakyat Palestin yang tertindas sejak sekian lama sehinggakan bantuan yang sepatutnya sampai ke tangan Kerajaan Hamas yang sah telah dirampas untuk diberikan kepada Fatah(Umno Palestin).

Nota pelipat : sekali lagi Patik Mohon Sembah Derhaka Tuanku Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin….Ampun Tuanku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cetusan ranting 1 (terkini)