Cabang

Rabu, 4 Ogos 2010

Tembakan Dari Dalam Kereta ?...atau


SUNGAI BULOH – Siapa tembak siapa menjadi persoalan kes kematian bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permatang, Datuk Abdul Aziz Mohd Noor, 64, bersama pembantu peribadinya, Siti Rohana Ismat , 43, yang ditemui dalam kereta di Kilometer 455.7 Lebuhraya NKVE, semalam.

Siti Rohana, yang juga Naib Ketua Wanita UMNO Tanjung Karang, bersama Abdul Aziz, ditemui dengan kesan tembakan di badan dan kepala.

Dalam kejadian jam 11 pagi itu, kereta putih jenis Toyota Caldina yang dipandu Abdul Aziz, dipercayai hilang kawalan sebelum terbabas dan merempuh pengadang besi jalan raya selepas tembakan dilepaskan.

Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar berkata, siasatan awal polis mendapati tembakan dilepaskan dari bahagian dalam kenderaan yang dinaiki mereka dan siasatan lanjut masih dijalankan.

Menurutnya, polis menjumpai sepucuk pistol jenis Revolver milik Abdul Aziz bersama lesen pemilikan senjata api disahkan polis.

"Mangsa memandu di laluan paling kiri (dan) secara tiba-tiba hilang kawalan (dan masuk) ke laluan paling kanan. “Kedua-dua mangsa dipercayai mati di tempat kejadian akibat kecederaan. Hasil laporan bedah siasat mendapati dua kesan tembakan ditemui pada Siti Rohana dan satu das pada Abdul Aziz," katanya.

Khalid berkata, polis menemui dua kelongsong peluru yang digunakan dan tiga butir peluru lagi masih dalam senjatapi itu.

"Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

"Mayat kedua-dua mangsa dibawa ke Hospital Sungai Buloh untuk bedah siasat," katanya.

Sementara itu, anak Abdul Aziz, Mohd Anis Hisham, yang kelihatan tenang ketika ditemui berkata, beliau terkejut mendapat berita itu.

Menurutnya, bapanya seorang penyayang dan tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda pelik sebelum pemergiannya.

Kali terakhir beliau bertemu bapanya adalah kira-kira jam 9 pagi semalam ketika bapanya keluar dari rumah di Seksyen 9, Shah Alam, untuk ke Tanjung Karang bagi menghadiri satu majlis.

Katanya, bapanya memang mempunyai lesen memiliki pistol untuk tujuan keselamatan sejak menjadi wakil rakyat pada tahun 2004 hingga 2008.

Mohd Anis Hisham, yang juga terlibat dalam politik, menyifatkan bapanya sebagai mentor.

Sementara itu, jenazah Abdul Aziz dituntut oleh ahli keluarga pada jam 5.25 petang manakala Siti Rohana pada jam 6.45 petang semalam.

Abdul Aziz meninggalkan seorang isteri Datin Siti Fatimah Mohd Noor, 62, bersama dua anak perempuan Nor Azila, 40, Nor Azian, 37, di samping Mohd Anis Hisham. Sinar Harian

2 ulasan:

  1. Halo teman,

    Terima kasih anda telah follow blog saya di Google Friend Connect. Saya juga sudah follow blog anda.

    multibrand.blogspot.com

    BalasPadam
  2. terima kasih kembali..mudah-mudahan ada manfaat bersama

    BalasPadam

cetusan ranting 1 (terkini)