Cabang

Selasa, 21 Februari 2012

Forum Halal tak sudah-sudah....benda haram melantak semacam!


Sehingga lupa isu-isu besar yang patut diforumkan terutama soal akidah dan akhlak pemimpin yang lantang bercakap untuk membela melayu dan islam....konon.

Walaupun setiap tahun dijalankan penguatkuasaan terhadap produk makanan, namun lesen industri makanan secara keseluruhannya sebanyak 85% telah dikeluarkan kepada toke-toke bukan islam.....bukan saja halal yang dicari malah makanan yang baik, suci dan tidak mendatangkan syubahah juga dituntut syarak(halalan toiyiba).

Tidak pun, ia hanya projek untuk buat duit dengan cara penganjuran forum demi forum...usah peduli rakyat makin benak ataupun keras hati. wallahu'alam.

baca sini SIJIL HALAL : Penyelarasan lebih perlu

2 ulasan:

  1. saya dah tak yakin dengan tanda HALAL pada setengah produk makanan..sampai bila kita asyik ambil hukum DARURAT saja sedangkan produk umta Islam susah nak dipasarkan

    BalasPadam
  2. ''85% telah dikeluarkan kepada toke-toke bukan islam'' soalan: bolehkah ekonomi umat islam dikongsi dgn bukan islam? mana fatwa? jgn dok keluaq fatwa tentang akidah saja....nilai perniagaan ini kalau tak trillion pasti ber billion2.

    BalasPadam

cetusan ranting 1 (terkini)