Cabang

Selasa, 12 November 2013

Menteri paling tak semiak punya idea dalam kes tembak...


Kengkadang rimas dengan pemimpin-pemimpin yang terlebih melayu ni cuba-cuba nak selesai sesuatu masalah. Dia ingat ideanya bernas tapi secara tak langsung ia menampakkan susuk tubuh melayu yang memalukan bangsa dan agamanya sendiri.Rupa-rupanya menteri ni memang tengin dan masih tak sedar diri nak jaga rumah sendiri. Sibuk kerja di luar bidang kuasanya.

Kes bebaru ni yang melibatkan pegawai Jaip yang ditembak di hadapan rumahnya sendiri, menteri agama ni cuba bermain wayang dengan rekaan cerita suspek berjubah dan berkopiah, sehinggalah dengan episod kumpulan ajaran sesat yang tak diketahui hujung pangkal tetiba mengaku tuhan.

Semacam kes bunuh altantuya, motif kenapa mangsa dibunuh tidak pernah dipersoalkan. Agaknya tak perlu motif kerana hidup dan mati telah ditentukan olehNya.

Berbalik kepada kisah menteri-menteri tengin ni bertukar 'portfolio' hanya untuk melupakan kerja-kerja jahat di kementerian lama. Dengan harapan rakyat memberi peluang untuk membuat onar di kementerian yang baru. Contohnya pertukaran fail antara KDN dan Pertahanan...


" Pegawai penguatkuasa agama akan dibekalkan senjata api demi keselamatan dan keamanan"- rujuk sini mStar Online

*** Jika menteri ni benar-benar jujur, kalau itu jaminan keselamatan sepatutnya bekalkan terus kepada seluruh rakyat kerana tidak ada tempat yang selamat lagi di bumi Malaysia ini hatta di bank atau di kediaman sendiri. Ataupun ini hanyalah salah satu skrip untuk menghalalkan kerja-kerja jahat 'pembunuh upahan' menembak sesiapa sahaja termasuk membiarkan kumpulan sesuatu ajaran yang lain pula dengan sewenang-wenangnya menembak dan membunuh pemimpin tertentu yang tidak sehaluan dengan parti pemerintah pada suatu hari nanti...wallahualam.

2 ulasan:

  1. kalau x bodo bukan lembu namanya

    BalasPadam
  2. Muka dah tak cerdek, idea lagi bodoh. Sorang kena tembak (semoga Allah mencucuri rahmat keatasnya & terampun segala dosanya) datng lah satu idea bengal, sengal dan lambam dari ostad yang dah lupa darat, bagi pistol kepada penguatkuasa, besok opis boy tertikam bekalkan mereka dengan keris, kalau KP / TKP nak bagi apa pula? Scult, peluru berpandu,meriam atau kereta kebal?
    Awat la hang ni cakap tak pakaia otak..... Lebab kedahak.... Buat malu puak di Kedah saja.
    Suruh jadi ustaz nak masuk politik lepaih tu puuutaq belit fatwa..... Baik balik baca kitab balik, pi ajag kuliah meghrib lagi banyak pahala, kesian ayah harap anak jadi ulamak tapi jadi penyemak......

    BalasPadam

cetusan ranting 1 (terkini)