Cabang

Sabtu, 2 Julai 2011

Lakonan Terbaru : Penang Gangster arahan Rosmah?


Lapan ditahan termasuk Ezam

GEORGETOWN - Polis semalam menahan lapan individu termasuk bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Mohamad Ezam Mohd Nor kerana menyertai satu demonstrasi di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini. Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Ayub Yaakob berkata, tujuh ditahan semasa demonstrasi manakala Ezam menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Pulau Pinang bagi membantu siasatan.

Beliau berkata, kesemua mereka yang ditahan berumur antara 27 tahun dan 46 tahun.
“Mereka ditahan kerana mengadakan perhimpunan tanpa permit dan berdegil kerana tidak mahu bersurai ketika diarahkan berbuat demikian manakala Ezam turut memberi ucapan pada perhimpunan itu,” katanya dalam satu sidang akhbar di sini semalam. Ayub berkata polis akan mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang menganjurkan perhimpunan tanpa permit.

Mereka ditahan mengikut Seksyen 27 Akta Polis 1967 kerana menyertai perhimpunan tanpa permit.
Terdahulu, seramai kira-kira 1,500 orang terdiri daripada pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mengadakan demonstrasi secara aman dengan berarak dari Masjid Melayu Lebuh Aceh ke Komplek Tun Abdul Razak (Komtar), di sini semalam.

Perarakan sejauh kira-kira enam kilometer yang bermula 2.45 petang itu bagi membantah perhimpunan Bersih 2.0 dan pentadbiran Ketua Menteri Lim Guan Eng yang didakwa menyokong perhimpunan itu.
SH


Nota gangster mamak : Sandiwara Umno untuk menghalalkan apa saja tindakan mereka terhadap pencinta2 keamanan dan keadilan negara pada acara bersejarah BERSIH 2.0 9 Julai 2011 nanti. Dato' Khalid Abu Bakar telah makulum dengan apa yang dikatakan "saya yang menurut perintah" kepada penguasa yang memberi rezeki pada beliau sekeluarga.

Kepada semua rakyat Malaysia selagi anda patuh pada perkara 10(1)(a)(b)(c)dan(d), maka anda sebenarnya patuh kepada salah satu prinsip bagi menegakkan agama Allah di tanahair tercinta ini. Menuntut hak yang selama ini dinafikan oleh penguasa Umno Barisan Nasional kerana ingin terus berkuasa walaupun terpaksa melanggar hukum-hukum Allah.
...ayuh kita turun kl!

1 ulasan:

  1. ini umno banyak sibukla.. kita mahu sokong bersih pun marah... tangkap lagi... dia mahu paksa kita sokong dia yang kotor dan menjijikkan.... where got roadlah....

    BalasPadam

cetusan ranting 1 (terkini)