Cabang

Isnin, 24 September 2012

Artis Dangdut pulak bakal beraksi di pentas ceramah ?


 Amy Erni, mungkin nama itu tidak segah penyanyi dangdut seangkatannya, Sheeda, Haiza dan Shikin.

Namun, ia bukanlah halangan besar untuk pemilik nama sebenar, Surkirni Sikandar Batcha, 36, untuk terus memperjuangkan karier seninya.


Berkecimpung dalam industri seni sejak era 90-an sebagai penyanyi dangdut, langkah Amy tidak pernah terhenti walaupun sudah bertudung.


Bagi Amy, imej Muslimah yang dibawanya kini bukanlah ‘penamat’ dunia seninya.


“Alhamdulillah, kini saya semakin selesa dengan penampilan bertudung dan menutup aurat. Pun begitu, minat saya dalam seni nyanyian masih belum pudar.


“Saya masih menerima tawaran persembahan daripada pelbagai pihak. Namun, dalam masa yang sama, saya harus menjaga tata tertib sebagai orang Islam.


“Bagi saya, tidak salah untuk terus menyanyi asalkan kita tahu membezakan antara baik dan buruk. Saya masih lagi mengekalkan irama dangdut, namun cara lebih sopan dan beradab,” katanya yang pernah popular dengan lagu Terlena.


Ramah orangnya, Amy turut berkongsi peristiwa yang menimpa dirinya baru-baru ini sehingga dia membuat keputusan untuk berhijrah.


“Dalam dua bulan lalu, saya didatangi mimpi dan bayangan mengenai seksaan ALLAH SWT di akhirat. Dalam pada itu, datang pula cahaya terang di sebelahnya.


“Saya keliru untuk memilih mana satu yang harus saya pergi, akhirnya saya lari ke cahaya itu. Sebelum itu, saya didatangi dua makhluk yang berbeza, satu makhluk berwarna hitam dan satu lagi seorang ulama.


“Akhirnya, saya membuat keputusan untuk berhijrah kerana sudah tiba masanya untuk saya berubah. Saya bersyukur kerana diberi petunjuk dan hidayah seperti itu daripada ALLAH SWT,” katanya.


lagi cerita Amy di sini

nota : kalo camni punya 'dressing' nk berdangdut di pentas ceramah boleh bikin aura baru, Amy Search untuk anak muda tapi Amy Dangdut bleh bikin darah pak aji mendidih woo....cuma tak tau pentas mana yang beliau akan pilih haha.Tungguuuuu !


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cetusan ranting 1 (terkini)