Cabang

Sabtu, 8 September 2012

Mamat tunggeng punggong menyesal tak sempat berak ke muka Presiden Parti Syaitan ? ?

Salam....

Habis kecoh satu Malaisa pasal kes gang tunjuk punggong kembali hangat...

Dulu kes tunjuk punggong tanpa londeh seluo depan rumah Ambiga....

Di ambang merdeka ada lagi kes tunjuk punggong di Dataran Merdeka, tunjuk punggong pada gambar PM tersayang...PM tak nampak pun lurah punggong mamat pro-kemerdekaan tu tapi orang disekitar mamat tu pasti terjeling walau kesamaran di bawah lip-lap-lip-lap lampu kemerdekaan....kurap,panau dan sopak pasti terjueh dilindung bayang.

Tiada siapa nak mengaku bersalah melainkan kita lihat bagaimana sistem pendidikan negara mencerna pemikiran kepala otak rakyatnya yang mudah melatah bila sesuatu isu bergema...selesai satu isu bodoh,timbul pulak isu-isu lain yang lebih bodoh.Terlupa isu-isu lebih besar yang sepatutnya diberi tumpuan untuk kemajuan dan kemakmuran di satu-satunya negara transformer dalam dunia ini...

Sekejap rakyat perlu berjimat cermat kerana kos bahan dunia semakin meningkat dan sekejap rakyat harus berbangga kerana memiliki sebuah kerajaan yang prihatin terhadap pembangunan negara dan dengan sklip mata boleh memberi berbillion ringgit BR1M kepada setiap keluarga...Transformer !!!

Inilah sebenarnya bentuk sistem pendidikan negara yang berlapuk tahun diguna dan diteruskan sehingga sekarang, daripada darjah satu hingga ke universiti berada di bawah kepompong sistem pendidikan negara...tapi macamana boleh terpesong dek kerana 'hasutan' pihak-pihak yang cuma seminit dua membuat 'tohmah'? laeh....

nota : Tak sampai hati nak tunjuk gambar mamat pro-kemerdekaan tunggeng punggong kat gambar najib kerana tak setuju dengan tindakannya...sepatutnya dia tunggeng dan lepaskan cirit-cirit hijau ke muka najib kahkahkah !wallahualam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cetusan ranting 1 (terkini)