Cabang

Selasa, 25 Jun 2013

Inilah hasil kejayaan program 6P Hishamuddin Hussein...

Kerana kejayaan bekas Menteri Dalam Negeri dalam menjayakan program 6P, beliau telah diiktiraf sebagai menteri paling cekap dan berhemah kerana berjaya mendaftar pendatang tanpa izin sebagai pendatang dengan izin. 

Buktinya, hampir 500ribu pendatang tanpa izin telah diberi kelayakan dengan segera walaupun baru beberapa hari menjejak kaki ke bumi bertuah ini, hanya proses dalam beberapa bulan.

Hari ini, apa pula yang akan diusahakan beliau untuk memartabatkan maruah negara setelah portfolio menteri Pertahanan dianugerahkan kepadanya?. Disamping memangku jawatan sebagai menteri pengangkutan yang mengurus hal saman menyaman jalanraya?

Ataupun Zahid Hamidi lebih hebat setelah menjadi Menteri Dalam Negeri....sama2 kita rasa.


KUALA LUMPUR - Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar menyatakan Laporan Jabatan Negara Amerika Syarikat (AS) mengenai Perdagangan Orang telah berada di tahap 2 (Tier 2 Watchlist) sejak empat tahun berturut-turut.

Menurutnya, kedudukan negara kekal di tahap tersebut kerana mempunyai pelan tindakan yang konkrit "Membanteras Jenayah Pemerdagangan Orang" bagi tahun 2013-2014.

Beliau juga berkata, kerajaan sentiasa melakukan usaha secara berterusan bagi mempertingkatkan inisiatif nasional untuk membanteras jenayah khususnya dari aspek penambahbaikan kepada elemen perlindungan mangsa kes tersebut.

"Kita telah berada di tahap ke-2 secara automatik dan diberi pengecualian daripada letak di tahap ketiga kerana usaha yang telah dilakukan kerajaan.

"Kita juga akan terus memastikan keadaan tersebut berterusan dengan bekerjasama dengan badan bukan kerajaan (NGO) yang digariskan dalam pelan lima tahun tersebut dan projek rintis akan dilaksanakan pada Oktober depan," katanya pada sidang media, hari ini.SH

* Suka atau tidak, Malaysia telah lama dijadikan sebagai pusat transit pemerdagangan orang, senjata dan dadah terhebat abad ini. Segala transfomasi hanya menyedapkan halwa telinga rakyat tapi merekalah sebenarnya petualang agama,bangsa dan tanahair tercinta ini.Menteri2 ini jugalah yang menjadi ejen/barua untuk mengekalkan kuasa asing seperti yang berlaku di negara-negara lain.wallahualam.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cetusan ranting 1 (terkini)